NIEPUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ PRO-MED

ul. Grunwaldzka 22A/, 58-340 Głuszyca, tel: 74/8808888

Warto wiedzieć

Według raportu firmy doradczej PwC, wszystkie koszty funkcjonowania placówek ochrony zdrowia w Polsce (koszty personelu, żywienia pacjentów, materiałów, administracji, zarządu) z roku na rok rosną.

Warto pamiętać, że dopasowane do potrzeb działania marketingowe pozwalają w wielu przypadkach wdrożyć zauważalne oszczędności. Systemy do prowadzenia call center w placówce, system pozwalający kontrolować obłożenie wizyt u danego lekarza, rozwiązania cyfrowe i narzędzia telemedycyny, dzięki którym wiele spraw załatwić można zdalnie – wszystko to pozwala zredukować koszty codziennej pracy placówki.

Jak wynika z raportu firmy Deloitte, rynek turystyki medycznej w Europie Środkowo-Wschodniej rozwija się w tempie 12-15% rocznie. Co roku w Polsce pojawia się około 400 tys. zagranicznych pacjentów, którzy korzystają z usług rodzimych stomatologów, bariatrów, kardiologów, ortopedów czy okulistów. Przyciąga ich zarówno wysoka jakość świadczonych usług, jak i relatywnie niskie ceny. Właściwie opracowana strategia marketingowa pozwala placówkom otwierać się na pacjentów zagranicznych, a z drugiej strony – promuje polski prywatny sektor ochrony zdrowia w krajach europejskich, co niewątpliwie przyczynia się do rozwoju całej branży.

Z punktu widzenia pacjenta marketing medyczny ma głównie znaczenie informacyjne – pozwala informować o najlepszych klinikach i specjalistach, promocjach na zabiegi i badania, a z drugiej strony – promuje działania profilaktyczne. Nie można zapominać, że to marketing napędza rozwój nowoczesnych metod komunikacyjnych (Messenger, chat, formularze), dzięki którym pacjenci mają zdecydowanie łatwiejszy i wygodniejszy kontakt z placówką. 

Według raportu firmy doradczej PwC, wszystkie koszty funkcjonowania placówek ochrony zdrowia w Polsce (koszty personelu, żywienia pacjentów, materiałów, administracji, zarządu) z roku na rok rosną.

Warto pamiętać, że dopasowane do potrzeb działania marketingowe pozwalają w wielu przypadkach wdrożyć zauważalne oszczędności. Systemy do prowadzenia call center w placówce, system pozwalający kontrolować obłożenie wizyt u danego lekarza, rozwiązania cyfrowe i narzędzia telemedycyny, dzięki którym wiele spraw załatwić można zdalnie – wszystko to pozwala zredukować koszty codziennej pracy placówki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *